Veelgestelde vragen

Lees hier onze antwoorden op de meest gestelde vragen

Kostenservice is de partner van PLUS?
PLUSKostenservice is een samenwerking tussen PLUS en Kostenservice. Kostenservice regelt de deals en zorgt dat het contract elk jaar goed geregeld wordt. Achter Kostenservice zit een team van mensen, die al meer dan 10 jaar actief zijn in de energiemarkt. Ze werken voor meerdere grote organisaties en hebben al jarenlang relaties met de energieleveranciers. Als u zich op PLUSKostenservice inschrijft, dan wordt het verder volledig geregeld door Kostenservice. Zij sturen u de mails en regelen het voor u. Zij weten wat ze doen en u kunt er dus op vertrouwen, dat het goed komt.
Wat is de garantie op de jaarlijkse besparing (de bespaarbelofte)?
Wij beloven je dat we meer dan een beloofd bedrag in euro’s aan besparing regelen. Elk jaar opnieuw. Meer dan een minimaal voordeel, wat jij krijgt door energie af te gaan nemen van een door ons geselecteerde leverancier. Dat jaar-voordeel berekenen we aan de hand van het verbruik wat jij aan ons doorgeeft. Op basis van dat verbruik… doen wij een belofte over het minimale voordeel. Op basis van dat verbruik… gaan we een aanbod voor jou regelen. Hoe hoger jouw verbruik, hoe meer voordeel we je kunnen beloven. Als we dit jaar-voordeel niet zouden behalen door jou over te laten gaan naar de andere leverancier, dan doe we eerst (nog) niets. We onderhandelen verder en zullen je niet aanmelden bij een andere leverancier. Wij zoeken verder, tot dat wij jouw jaar-voordeel wél kunnen realiseren. Uiteraard proberen we nog meer voordeel te realiseren, dan we hebben beloofd. Dát is onze belofte!
Hoe krijg ik bericht, als er een aanbod is geregeld?
Wij snappen dat niet iedereen altijd zijn e-mail in de gaten houdt, daarom verzenden wij óók extra als service nog een sms. Daarin melden we dat we een aanbod hebben geregeld en dat we daarover een e-mail hebben gestuurd. We noemen in de sms het e-mailadres. Zo mis je nooit een aankondiging, dat we jou aan zullen gaan melden binnen enkele dagen bij een leverancier. Hiervoor is het wel van belang dat er een 06- nummer wordt ingegeven als telefoonnummer. Check jouw contactgegevens of pas je telefoonnummer aan op jouw ‘Mijn-kostenservice’ pagina wanneer je deze sms ook graag zou willen ontvangen.
Wanneer melden wij je aan bij een nieuwe leverancier?
  1. Dat doen we alleen als we de beloofde besparing overtreffen. In de praktijk zal het voordeel op jaarbasis een stuk hoger zijn, dan hetgeen we beloofd hebben.
  2. Aanmelden doen we op het juiste moment. De overstapdatum zal gebaseerd zijn op de einddatum van jouw huidige contract. We gaan daarbij uit van hetgeen je zelf op onze site hebt aangegeven. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. Je wordt dan overgezet, aansluitend op jouw huidige contract.
  3. Mochten we jouw einddatum nog niet exact weten, bijvoorbeeld als je een maand of een kwartaal hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat je niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet. Hier heeft Kostenservice duidelijke afspraken over met de leveranciers. Zij krijgen van ons een datum en gebruiken deze voor het regelen van de overstap op het gewenste moment.
Voordat we jou aan gaan melden bij een nieuwe leverancier, krijg je eerst een mail (en een sms, als je jouw mobiele nummer hebt doorgegeven) van Kostenservice. Na de aanmelding door ons bij de leverancier ontvang je (binnen 5 werkdagen) een mail van de leverancier met de tarieven en de voorwaarden. Je hebt dan nog 14 dagen het recht om kosteloos te annuleren.
Kan ik een aanmelding bij een leverancier ook annuleren?
Jazeker. Wanneer wij klaar zijn met onderhandelen en een goed bod hebben ontvangen, waarmee wij onze bespaarbelofte aan jou kunnen nakomen en dus overtreffen, dan melden wij je dit per e-mail. Dit aanbod kun je weigeren (annuleren) bij ons via jouw eigen ‘Mijn Kostenservice’ omgeving. Hiervoor staat er een link in de e-mail. Na drie tot vijf dagen zullen wij de aanmelding bij de leverancier in gang zetten. Zij sturen jou dan eerst een bevestiging via e-mail, met daarbij de tarieven etc. Uiteraard heb je vervolgens dan eerst nog 14 dagen het recht om deze overstap of verlenging te annuleren bij deze leverancier. Het nieuwe contract en een overstap wordt volledig door ons met de leverancier geregeld. Ook het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor je geregeld. Wij regelen alles voor jou, tenzij je dit niet wilt.

Heb je een andere vraag?

neem gerust contact met ons op

Koekje?

Pluskostenservice maakt gebruik van cookies.

Pluskostenservice maakt gebruik van cookies voor verschillende doeleinden. Door verder gebruik te maken van Pluskostenservice.nl stemt u in met het plaatsen en uitlezen van cookies op onze website. U kunt altijd weer de cookie-instellingen wijzigen.
Cookies op onze website
Functionele cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert. Ook gebruiken wij functionele cookies voor het opsporen van misbruik van onze website en diensten.
Analytische cookies
Met deze cookies kunnen we het gebruik van de website analyseren, zodat we de prestaties van onze website kunnen meten en verbeteren.
Cookies voor social media
Met deze cookies kunt u verbinding maken met uw sociale netwerken en recensies lezen.
Cookies voor gerichte reclame
Deze cookie worden gebruikt om getoonde advertenties af te stemmen op je interesses, zowel op Pluskostenservice.nl als op andere websites.